Pages

Sunday, January 25, 2015

Movie Marathon

We watched 3 movies for 3 nights in a row. Oleh sebab perasaan dah muak-bosan-marah dengan ASTRO yg asyik tayangkan program yg diulang2, maka kami suami isteri pun pulun maraton movie yg kami tak sempat nak tengok lagi. Nak je unsubscribe ASTRO kang tak dapat pulak tengok AXN, Food Network. Sejak aku pregnant memang cinema kami tak jejak dah. Tunggu anak besar, barulah boleh tengok wayang.


1. Maze Runner



Filem ni aku bagi rate 4/5. Best sebab jalan cerita dia agak rare dan agak adventurous. Sesuai untuk semua golongan.



2. John Wick



Rate: 3.5/5. Filem aksi Keanu Reeves yg paling best aku tengok selain cerita Speed. Tapi dalam cerita ni dia jadi mafia bapak besar kat US. Tapi seorang yg suami yg sangat penyayang. Babak2 tak sesuai untuk kids sebab banyak aksi head-shot dan bahasa 'fcuk' sangat banyak. Haha.



3. Fury


Filem ni aku bagi 3.5/5 je. Sebab aku tak suka tengok yg ada aksi perang2. Sebab layankan husband, aku pun belasah jelah tengok. Tapi Brad Pitt dalam ni sangat sado. Penuh patriotism. Filem ni pasal perang US dan Nazi (German). Babak perang je banyak takde romantik2 langsung. Budak2 pun tak sesuai tengok.


No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com