Pages

Sunday, January 25, 2015

Dealing with My Wishlist: A Need or Desire?

When I want something that would ask for a huge amount of money, I will jot them down in my wish list. But most of list are meant for Ayra. I think Ayra doesn't care much what I want to buy for her, including her dress, shoes, toys, feeding accessories and such. She only wants mummy's hug and mummy's boobies. Itu dah memadai. Well, sejak jadi mak ni, fikiran haruslah mak-mak. Fikir semua untuk keselesaan anak.

1. Cosatto Car Seat
I am eyeing on this cute Cosatto Moova Car Seat. Tapi macam susah je nak dapat kat Malaysia. Nak beli direct from UK, aku macam cuak lak nak buat international shipment. Kang tak sampai, maunya aku tak nangis. Sumpah comel sangat car seat ni. Aku pernah nampak ada orang jual kat IG, tapi tak sahih pulak originality. Harga: RM800++







 2. Kokadi Flip Carrier 

Ini memang keperluan. Sekarang babywearing tengah trending. Ibu-ibu dah lebih peka terhadap keselamatan dan keselesaan anak2. Semua bertukar kpd ergonomic carrier. Soft structure carrier (SSC) ni aku perlukan sebab Ayra makin besar dan lasak. Ring sling pun kurang membantu sebab dia sekarang dah pandai lentik2 badan tanda protes. Jadi,  haruslah beli 1 SSC. Why Kokadi? Sebab kain dia lembut, sejuk sesuai dgn climate negara kita walaupun Kokadi ni produk German. Lagi 1, body panel dia tak terlalu tinggi, jadi Ayra boleh nampak sekeliling kalau guna SSC. Harga: RM 700++. Nangis.... Kalau tak dapat Kokadi pun, aku akan usaha dapatkan yg lebih murah.






Ini semua nafsu ke keperluan???


2 comments:

  1. Usually it starts with a need, then it will become an obsession. Dulu pun saya pun mcm ni beli car seat sweetcherry and carrier pun boba3g je. Lama2 dah jadi obsess especially ngan baby carrier :)

    jemput jengah blog mazlinamr.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Usually it starts with a need, then it will become an obsession. Dulu pun saya pun mcm ni beli car seat sweetcherry and carrier pun boba3g je. Lama2 dah jadi obsess especially ngan baby carrier :)

    jemput jengah blog mazlinamr.blogspot.com

    ReplyDelete

 

Template by BloggerCandy.com