Pages

Friday, September 13, 2013

Alahan

I am 7 weeks 5 days pregnant.
Alhamdulillah.
Aku dapati sejak pregnant ni, habit aku dah berubah.
Ok, dulu aku sukakan makanan pedas.
Sekarang, tak leh pedas langsung, terus rasa loya, perut pun jadi tak selesa.
Sekarang aku sensitif kat cahaya terang.
Sebab aku pening, lepas tu jadi loya.
Kat office pun aku bukak 1 lampu je.
Monitor komputer aku off bila tunggu email masuk.
Pagi2 nak mandi pun aku sanggup tak bukak lampu toilet.
Biar pintu toilet renggang sikit, asal cahaya lampu bilik boleh masuk.
Ala, lagipun kami berdua je. So, takde risau orang nak tengok aku mandi.
Iklan makanan kat TV or any food channels (AFC, LI, Food Network) dah aku banned.
Sebab aku boleh loya.

Ya Allah, pagi2 kat office je aku jadi sayur.
Memang minyak angin sentiasa ada kat tangan.
Pagi2 duduk diam2 kat meja, sambil picit2 kepala.
Kadang2, bila teruk sangat, aku minta time-off.
Aku harap Allah beri kekuatan pada aku untuk trimester yg paling mencabar ni.
Kadang2 bila dah rasa flat sangat, boleh pulak cakap kat husband yg aku sanggup nak amik drip.

Minggu depan dah 2 bulan.
Harap2 hujung2 trimester 1 ni dah ok segala sickness.
Ohhh, pening lagi.
Ok, bai!

2 comments:

  1. enjoy that moment Nina hehehehe bukan senang nk dpt alahan tu. k.vee mabuk smpai nk masuk 6 bulan tau baru ok utk 3rd pregnancy nie :) now k.vee dh leh enjoy makan macam2 kecuali durian sbb memang bdn xkuat nk terima penangan heheeh

    ReplyDelete
  2. kak vee, skrg dah tak jd diri sendiri...dulu suka sgt choc, donut, ice cream, sejak pregnant awal2 ni, langsung tak nak sentuh dah.. apa2 pun bersyukur sbb Allah bg peluang rasa pengalaman ni.. (=

    ReplyDelete

 

Template by BloggerCandy.com