Pages

Tuesday, December 16, 2014

Review: Farmasi CC Cream

Jarang aku buat review pasal make-up. Sebabnya aku sendiri pun jarang make-up. Kalau pegi office tu sapu Bodyshop compact powder dan pakai lip gloss brand lip ice aje. Macam budak2 kan.. Dah tua macam ni pun lipstick tak nak pakai. Aku  takut pakai lipstick bibir jadi hitam. Tu yg aku pakai lip ice manjang. 

Tapi kali ni aku saje buat review foundation yg aku rasa best sangat. Sebelum ni beli yg Maybelline yg matte finish aku pakai sekali 2 je kot. Last2 aku bagi adik aku. Sebab tak sesuai dengan kulit. Lepas apply dalam setengah jam, muka aku start berminyak. Eeee, terus tak nak pakai dah. Compact powder pun sama jugak. Lama aku hunting cari yg betul2 sesuai dgn kulit aku yg sensitif. Finally jumpa Bodyshop punya. Memang mahal sikit tapi yg penting kulitku bahagia.

Farmasi CC (Color Control) Cream ni sebenarnya yg aku nak cerita. Memang best sgt. Semalam jugak aku pegi beli dan test malam tadi. Pagi tadi apply CC cream ni lepas tu pakai bedak, hasilnya sangat selesa. Dia bagi powdery finish. Tak greasy pun. Plus Farmasi punya produk disahkan Halal. Ni produk dari Turkey. Patutlah ramai yg cakap best CC ni, memang iye pun. So aku rasa aku stick dgn foundation ni lah. 





Korang boleh baca kat website Farmasi official pasal product description. Click fcc.m1.my


- ada 2 colors: Light to Medium, Medium to Dark
- tekstur halus
- powdery finish dan tak berminyak
- tak perlu amount yg banyak untuk dapatkan tona kulit yg sekata (menjimatkan!)
- harga sangat affordable RM45.90
- banyak terdapat di major retailers or drugstore (senang cari!) sebab aku beli dekat parkson je
- halal (Produk Turkey)
- mudah ditanggalkan tak perlu genyeh kuat2 sangat

Disclaimer: Ni pendapat berdasarkan pengalaman, setiap orang mungkin berbeza.

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com