Pages

Sunday, April 12, 2015

New Bucket List: Having a VBAC

Recently I am surrounded by pregnant moms, 2 of my colleagues just got pregnant. And the latest my sister in-law just delivered an adorable baby boy via SVD. And.... I told myself, "Seronoknya kalau diizinkan Allah utk pregnant anak no2." But on one condition, I must complete my thesis writing. Thinking about Ayra, she will turn one next week. And she's still being breastfed. Mudah2an dapatlah aku breastfeed Ayra sampai 2 tahun. So, kena sabar sikitlah utk pregnant lagi. Hee.

Kalau ikut hati, memang nak try TTC lagi, tapi fikir balik, unfinished task haruslah disiapkan. "Ko nak master ko sampai 4-5 tahun? Baik convert PHD je!"  Kononnya nak konvo by next year. And by that time, Ayra dah 2 tahun, baru boleh TTC lagi. Kali ini sangat mengidamkan VBAC. Dalam hati, mudah2an lepas ni aku boleh endure contraction yg maha dahsyat tu. Hari tu masa deliver Ayra aku tak ambil any entonox or epidural, tapi aku mintak pethidine je. Tapi tetap sakit jugak. Sebab poor progress, maka aku yg pilih dan berserah utk ceasar. Sebab tak tahan sangat dengan contraction tu. Tak pelah, dah Allah tetapkan aku bersalinkan Ayra ikut tingkap. Yang penting semua selamat. Oh masa pantang hari tu, aku rasa aku banyak cheating, aku skip pakai bengkung. Kononnya sebab csect. Akibatnya, haa ambik ko.. Perut macam dah beranak 3! Kalau ditakdirkan Allah pregnant lagi lepas ni, aku nak pantang betul2. 


Disclaimer: aku tak pregnant sekarang, tunggu Ayra 2 tahun baru leh TTC balik. 



No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com