Pages

Thursday, June 19, 2014

Throwback: At 32 weeks of pregnancy

Masa mengandungkan Ayra at 32 weeks, Ayra bagi 'heart attack' kat mummy. Hari tu pada 15 Feb 2014 gerakan baby kurang dari 10 pada jam 10 mlm. Aku dah menangis2 risau. Aku dah cakap kat DH yg aku nak gi hospital nak check. Dia yakin kata, "Mesti ok tu.",

Aku yg mengandung lagi cuak sebab dari tengahari baby kurang aktif. Biasa lepas makan dia tendang2, tapi hari tu bila aku tekan2 perut, respon kurang.

Ok, jam 10.30 mlm tu akhirnya kami ke hospital. Tak jauh pun, 5min drive je. Aku dah siap standby baju2 mana tau kena tahan wad. Sampai je Dewan Bersalin, nurse buat CTG. Surprisingly masa buat CTG tu baby kemain aktif. Haa..sahlah anak aku ni aktif malam2.

Dr kata aku kena tahan wad, nak monitor baby 24 jam katanya. Setiap 4 jam nurse akan check heartbeat baby. Alhamdulillah semua normal. Dua hari kena tahan wad dah macam orang sakit pulak. Tidur makan tidur makan. Oh, aku buat post ni sebab aku nak dokumenkan 1st pregnancy aku ni. Jadi macam jurnal, so that someday Ayra dan adik2nya (InshaAllah jika ada rezeki lagi) boleh baca jurnal yg aku tulis ni.

I was like, "Alaaaa kena tahan wad. Nanti Yang tidur sorang2.."

No comments:

Post a Comment

 

Template by BloggerCandy.com